Wednesday, June 17, 2009

လမ္းဆံုလမ္းခြဲဘာသာေဗဒ

ဆုပ္ဖမ္းလို႔ေတာင္ မမီလိုက္တဲ့
အဲဒီ ပစၥဳပၸန္ေတြထဲ
ဖ်တ္ခနဲ ဖ်တ္ခနဲ
ဖ်တ္ခနဲ ၿဖိဳးခနဲ
ရိပ္ခနဲ လက္ခနဲ
ခဏငယ္ေတြ
ဝိညာဥ္ေပၚက လႈိက္သြန္ျဖတ္စီးေနၾက

လာေနၿပီ . . . ေက်ာ္သြားၿပီ . . . လာေနၿပီ . . ေက်ာ္ . .
နာရီကလည္း သူ႔ကိုယ္သူျပန္ခြစီးလို႔
ခဏခဏကုန္ခမ္းပစ္ရတာ ၿငီးေငြ႔ေနခဲ့
ပစၥဳပၸန္ဆိုတာ အတိတ္ျဖစ္ေတာ့မယ့္
အနာဂတ္ေဟာင္းတခ်ိဳ႕ ေခါင္းခ်ရာ . . .

ခုနက အနာဂတ္ အခုပစၥဳပၸန္
ခဏေနေတာ့ . . . အတိတ္တဲ့
အဲဒီေလာက္ ဗေလာင္းဗလဲ ဘဒၵမွာ
ဘယ္အရာကမ်ား ဖက္တြယ္ထိုက္ေသးလို႔လဲ
အတိတ္ဆိုတာလည္း မရွိ
အနာဂတ္ မရွိ
ပစၥဳပၸန္ မရွိ
ငါမရွိ

ငါမရွိတဲ့ ငါေကာင္ေတြက ငါခြံၿခံဳရင္း
ညႇီနံ႔သင္းသင္း ဂီတေတြေပ်ာ္ဝင္တီးခတ္ၾကတာ
ကမာၻေလာကေတာင္ ေသးသိမ္ပြေဖာင္းလာရ

ေနာက္ဆံုး . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . ။ ။

1 comment:

ေတဇာ (လေရာင္လမ္း) said...

(ေအာက္ပါတို႔မွာ ကဗ်ာ၏စကားေျပမဟုတ္ပါ။ ကဗ်ာကို ကၽြန္ေတာ့္ကိုယ္ပိုင္႐ႈေထာင့္မွ ျမင္ရေသာ အျမင္သာျဖစ္ပါသည္။)

ကဗ်ာထဲမွာ တရား႐ႈမွတ္ေနတဲ့ ကဗ်ာဆရာကို အထင္းသားျမင္ေနရတယ္။ ပညတ္ထားတဲ့အခ်ိန္ေတြ တစ္ႏွစ္သံုး အစီအစဥ္အတိုင္းစီးဆင္းေနတာကို ေစာင့္ၾကည့္ေနတဲ့ သူ (ကဗ်ာဆရာ) ဟာ ပစၥဳပၸန္ကို လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ ဖမ္းမမိႏိုင္ဘဲ လြတ္လြတ္ထြက္သြားတာကို ေတြ႕ရတယ္။ ၀ိပႆနာ၊ သမထစသည္ျဖင့္ Meditation လုပ္ဖူးသူတိုင္း အစပိုင္း (အဲဒီအစပိုင္းဟာ အေတာ္ၾကာေၾကာင္း) ၾကံဳေတြ႕ရတဲ့ ျပႆနာမ်ဳိးပဲ။

လာေနၿပီ ေက်ာ္သြားၿပီဆိုတဲ့ေနရာမွာ၊ ေရာက္ေနၿပီ (Being) ကို လြတ္ထြက္သြားတာ ေတြ႕ရတယ္။ မရွိတဲ့ႏွစ္ခုကိုသာ ကဗ်ာဆရာဟာ ေမွ်ာ္ၾကည့္ေနတာျဖစ္လို႔ သူဟာ တရား႐ႈေနသူတစ္ေယာက္လို႔ မသတ္မွတ္ႏိုင္ေတာ့ဘူး။ တရားက်ေနသူတစ္ေယာက္သာ ျဖစ္တယ္။ ပစၥဳပၸန္ဆိုတာ အတိတ္ျဖစ္ေတာ့မယ့္ အနာဂတ္ေဟာင္းတခ်ဳိ႕ ေခါင္းခ်ရာ… ဆိုတဲ့ အသံုးအႏႈန္းဟာ က်စ္လစ္လွပၿပီး တိုက္႐ိုက္က်တဲ့ နိမိတ္ပံုတစ္ခုပဲ။

ၿပီးေတာ့ စကားလံုးပညတ္ခ်က္ေတြကို ဗေလာင္းဗလဲႏိုင္တယ္လို႔ ဆိုထားျပန္တယ္။ ဒီအျမင္ဟာ ႐ုတ္တရက္ၾကည့္လိုက္ရင္ အျပစ္ရွာတဲ့ဟန္ေပါက္ေနေပမယ့္ အေလးအနက္ စဥ္းစားၾကည့္ဖို႔ေကာင္းတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔ တစ္ခုတည္းေသာအရာဟာ နာမည္ သံုးမ်ဳိးသံုးလီကြဲေနရလဲ…။ ကြဲသြားေစရဲ႕ စံက ဘာလဲ။ အဲဒီအရာ (အခ်ိန္) ဆိုတာကို ႐ႈေနတဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ စိတ္ပဲလား…။ အခုစဥ္းစားေနတဲ့စိတ္ဟာ ပစၥဳပၸန္မွာပဲ ရွိတာကိုး။ ပစၥဳပၸန္ကေနပဲ အတိတ္တို႔၊ အနာဂတ္တို႔ဆိုတဲ့ မေရာက္ႏိုင္တဲ့ေနရာေတြဆီ ေမွ်ာ္ၾကည့္ၾကရတာ မဟုတ္လား။ ငါမရွိဆိုတာကေတာ့ တရားစာအုပ္ေတြထဲမွာ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ပါဖူးခဲ့ၿပီ။ ဘယ္လိုမရွိမွန္းေတာ့ သိႏိုင္ေလာက္တဲ့ ဉာဏ္ပညာ ကၽြန္ေတာ့္မွာမရွိပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ “ငါေတြးတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ငါရွိတယ္” (I think. Therefore, I am) ဆိုတဲ့ ေဒးကားတစ္ေယာက္ေတာ့ ဒီကိစၥကို ဘယ္လိုေတြးမလဲဆိုတာ စဥ္းစားေနမိတယ္။

ကၽြန္ေတာ္ နားမလည္တဲ့တစ္ခ်က္ကေတာ့ ကဗ်ာရဲ႕ေခါင္းစဥ္ပဲ။ အေၾကာင္းအရာနဲ႔ ေခါင္းစဥ္နဲ႔ ဆက္စပ္ၾကည့္လို႔ မရဘူးျဖစ္ေနတယ္။ ပုဂၢိဳလ္ေရးအေၾကာင္းအရာတစ္ခု (Personal) ကို ေပးထားသလား၊ ဘယ္လိုအဓိပၸာယ္ခ်ိတ္ဆက္ထားသလဲ ကၽြန္ေတာ္ မဖမ္းမိပါဘူး။ ေလးျဖဴရဲ႕ စာမ်က္ႏွာ (၁၅) တို႔၊ လိပ္ျပာ တို႔လို ေခါင္းစဥ္မ်ဳိးလား ေတြးမိတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကဗ်ာဆရာဟာ ဘာသာေဗဒကို (ခပ္တည္တည္နဲ႔) ကၽြမ္းကၽြမ္းက်င္က်င္ သံုးႏိုင္တာကိုေတာ့ ၀န္ခံရလိမ့္မယ္။

ေနာက္ဆံုးမွာ အထက္ပါ (ငါမရွိဆိုတဲ့) အဆိုကို ဆက္လက္သက္ေသထူရင္း ကဗ်ာဟာအဆိုးျမင္ (Pessimistic) ရနံ႔ ပိုၿပီးသင္းလာတယ္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ ကဗ်ာဆရာမွာ ေျပာစရာစကားလံုးေတြေတာင္ ေပ်ာက္ဆံုးသြားတာကို ေတြ႕ရေတာ့တယ္။

ျခံဳငံုၿပီးေျပာရရင္ ကဗ်ာဟာ ေလးနက္တဲ့အေၾကာင္းအရာတစ္ခုကို ေက်ာ႐ိုးျပဳၿပီး ေရးဖြဲ႕ထားတာျဖစ္တယ္။ အေပၚယံေၾကာ အဆိုးျမင္ေန႐ံုမွ်မဟုတ္ဘဲ နက္နဲတဲ့ သေဘာတရားတစ္ခုကို မ႑ိဳင္ျပဳထားတာလို႔ အပ်င္းေျပဖတ္ရမယ့္ ကဗ်ာအမ်ဳိးအစားမဟုတ္ေၾကာင္း၊ ရသခံစားမႈထက္စာရင္ အေတြးျဖန္႔က်က္ဖို႔အတြက္ ပိုမိုအားေကာင္းေသာကဗ်ာဟု ျမင္ပါတယ္။
<<<ေတဇာ>>>